Visuel identitet er det visuelle udtryk for et brands personlighed.

LineDahlstrom_Copyright_SH_2

Det siger kunderne

Jeg har arbejdet med Line i en række forskellige sammenhænge gennem de sidste snart 15 år. Hun er min absolutte førsteprioritet og go-to-Can-do-Queen når det handler om udvikling, design og strategisk tænkning i alle former for visualitet. Det er sjældent at finde hoved og hænder, som rummer kunst, strategi og upåklageligt godt håndværk på én gang. Line har grundlæggende god stil! I sit arbejde, som makker i komplicerede processer og i alle relationer. Hun fortjener langt vildere opgaver, end du og jeg kan stille - og forkæler altid med det, du ønskede dig.. og det, du ikke anede, I havde brug for. Line ser og fortolker brands, som ganske få andre. Hun har min varmeste anbefaling!

– Gitte Madsen, Journalist & kommunikationsrådgiver, Smash Bang Pow!
 
 

Vi har samarbejdet med Line på flere opgaver, og det har hver gang været en stor fornøjelse. Dels er Line meget professionel og behagelig at arbejde med, og så er hun også passioneret omkring sit arbejde. Vi har desuden oplevet, at Line er meget lydhør overfor vores (og kundens) ønsker og input, og samtidig kommer hun også med mange selvstændige input og idéer. Det har hver gang resulteret i nogle flotte projekter, som både vi og kunderne har været særdeles tilfredse med.

– Sigrid Bennike, Torden & Lynild

 

Jeg har været virkelig glad for mit samarbejde med Line. Ud over at have udformet det smukkeste logo og design, er jeg imponeret over hvor god en forståelse hun, gennem vores proces, får for min faglighed og min forretning. Med nysgerrighed og skarphed har Line hjulpet mig til også at blive mere klar på min virksomheds profil og retning. En kompliceret og svær proces, som Line har gjort sjov og inspirerende.

– Anne Lundgren, Erhvervspsykologi & Coaching

 

Line er – udover at være top professionel og stærk faglig – utrolig behagelig at arbejde sammen med. Hun forstår sine kunder og deres behov og går ikke på kompromis med hverken faglighed eller egne holdninger. Man får kvalitet og ofte tidløst design så det opleves rigtigt og friskt nu, men også om mange år. Og netop det at hendes arbejde er langtidsholdbart er en særlig styrke i arbejdet med brands.

– Ulla Hasselbalch, Made by Us 

 

Falkeøje møder krøllet hjerne møder ordentlighed møder dedikation i sin yderste potens. Line løser sine opgaver på et højt fagligt niveau. Hun har et ultra skarpt grafisk øje kombineret med stærke konceptuelle evner. Line stræber altid efter at udfordre plejer og går altid en ekstra mil for at nå i mål med ikke bare nye løsninger, men også med effektive løsninger. Æstetik for æstetikkens skyld er ikke godt nok for Line. Hun har altid idéen i centrum og sætter både ego og hierarkier til side for denne. Hun er altid på bolden rent – uagtet om hun leverer en opgave alene eller som en del af et hold. Og tænk sig: Så er Line også bare et virkelig ordentligt og humoristisk menneske, hvilket både gør samarbejdet med hende sjovt og ukompliceret. Jeg kan kun give Line min aller største anbefaling. Flere af hendes slags tak!

– Astrid Wolf, Head of Brands & SMR, DR

 

Jeg har haft fornøjelsen af Line som kollega i en årrække og siden som leverandør: Hun er en gudsbenådet AD’er, som i teams tilføjer kreativ nerve af højeste karat og i sit arbejde leverer det ypperste. Hun sætter barren højt og du skal hyre hende til de konceptuelle og ambitiøse opgaver, store som små og give hende plads til at folde sig ud. Forvent at få modspil, på en venlig men fagligt funderet og altid relevant og resultatforbedrende måde. At hun også er godt selskab og en fornøjelse at arbejde sammen med er en bonus.

– Søren Christian Andersen, Kreativ leder & producer

Min tilgang

Mit navn er Line Durhuus Dahlström. Jeg er Grafisk Designer og Art Director, og hos mig får du ikke bare en flot indpakning af din virksomhed, dit produkt eller din kampagne, for design skal ikke nødvendigvis være flot. Det skal først og fremmest kommunikere. Det skal skabe dialog mellem brand og modtager, så begge parter får lyst til at have en relation. Hos mig får du derfor design, som formidler din virksomheds eller dit produkts ægte DNA, og som bliver et redskab for både dig og dine medarbejdere, så I forstår virksomhedens personlighed ens. På den måde får I en rød tråd i alt, hvad I foretager jer – uanset platform. Og det skaber tillid hos modtageren.

Når jeg siger, at design er det visuelle udtryk for et brands personlighed, så er det fordi, det skal sætte modtageren i den helt rigtige stemning, så han/hun med sin underbevidsthed forstår essensen af brandet. Og hvis modtageren er i målgruppen, så vil de føle sig på bølgelængde med brandet.  Design skal samtidig skabe troværdighed – der skal være 100% overensstemmelse mellem virksomhedens DNA og dens visuelle udtryk. Det kan sammenlignes med et venskab. Vi foretrækker ærlighed, hvis skal involvere os og skabe en længerevarende relation.

Baggrund

Jeg er uddannet fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i 2003. Siden da har jeg arbejdet på reklamebureauerne Umwelt, Advance og BBDO.

Herefter skiftede jeg branche og arbejdede på TV 2 i en årrække. Her lærte jeg virkelig meget omkring branding, værdien af at kende sit eget brand helt ind til kernen og samarbejde med mange forskellige interessenter.

Efter næsten 10 år var det tid til at blive selvstændig, hvilket jeg nød i fulde drag! Jeg elskede friheden, og jeg var vild med at komme så tæt på mine kunder.

På et tidspunkt blev jeg alligevel fristet af en stilling som Lead Designer hos reklamebureauet Crispin Porter Bogusky CPH. Det var en fantastisk og intens tid med super spændende opgaver.

Men jeg savnede friheden, og nu er jeg selvstændig igen og deler tiden mellem at arbejde for mine egne kunder og arbejde freelance for både reklame- og designbureauer.

Opgavetyper

Ud fra et grundigt forarbejde og en stor strategisk forståelse, arbejder jeg med alle aspekter af at skabe og videreudvikle visuel identitet. Helt fra "den lille værktøjskasse" (logodesign, farvevalg, typografi og fotostil) til den store udrulning på website, outdoor, annoncer, SoMe, pressemateriale, brochurer, bøger, magasiner, plakater, webbannere og meget andet. 

Jeg har et stort netværk af fotografer, filmproducere, illustratorer, arkitekter og stylister omkring mig, så alle opgaver kan løses i allerhøjeste kvalitet.

Udvalgte kunder

Made by Us
Unicef
Nordeafonden
DR
Stupid Studio
Hello Nature
Knæk Cancer
Københavns Kommune
TV 2
Designmuseum Danmark
Carlsberg

Tivoli Food Hall
Silvertray
Torden & Lynild
Frederiksbergmuseerne
Vendsyssel Historiske Museum
Aalborg Historiske Museum
Nutramino
E-types
Letz Sushi
Blockbuster
Københavns Universitet

Foredrag

Jeg holder foredrag omkring visuel identitet, hvor jeg går i dybden med undertemaer såsom:

Hvad er en god visuel identitet?
Hvad betyder den for et brand?
Hvilket forarbejde skal der til?
Hvilket potentiale har den, hvis man bruger den rigtigt?

Kontakt

Line Durhuus Dahlström
hello@linedahlstrom.dk
+45 53 81 33 50

Line Durhuus Dahlström
hello@linedahlstrom.dk
+45 53 81 33 50