Timepris

På baggrund af Medieaftalerne (indgået mellem HK Privat, Dansk Journalistforbund og Kooperationen) er min timepris pr. 1. okt. 2022 fastsat til 1100 kr/time.

Startup-pakken – Visuel identitet

Startup-pakken er den perfekte startpakke til iværksættere. Den indeholder basiselementerne i en visuel identitet og er kernen i den videre udfoldelse af jeres brand. Oplagt at kombinere med et Squarespace site (se nedenfor).

Denne pakke indeholder:

Logo
Farver
Fonte
Fotostil
Mini designguide

Proces:

Briefingmøde eller workshop.
Research af markedet, konkurrenterne og jeres kernefortælling.
Udvikling af 2 moodboards med inspiration, farver, fonte og fotostil.
Herefter feedback og valg af retning.
Udfoldelse af retning og skitser til logo.
Herefter feedback og valg af logo, fonte og farver.
Rentegning af logo.
Layout af designguide.
Levering af rentegnet logo i aftalte formater, farvekoder, fonte (her kan komme en ekstra udgift til licens) og designguide i pdf-format.

Pris efter aftale*

Fuldpakken – Visuel Identitet

For at kunne markedsføre jeres brand med en rød tråd igennem alt, hvad I udkommer med, får I brug for nogle guidelines og templates for, hvordan jeres brand ser ud på f.eks. social media, print og outdoor. Udover logo, farver, fonte, og fotostil indeholder designguiden i denne pakke også disse elementer.

Denne pakke indeholder:

Logo
Farver
Fonte
Fotostil
Designguide inkl. layouprincipper for SoMe, print og outdoor

Logo, farver, fonte, fotostil, designguide inkl. layoutprincipper for SoMe, print og outdoor.

Proces:

Briefingmøde eller workshop.
Research af markedet, konkurrenterne og jeres kernefortælling.
Udvikling af 2 moodboards med inspiration, farver, fonte og fotostil.
Herefter feedback og valg af retning.
Udfoldelse af retning og skitser til logo.
Herefter feedback og valg af logo, fonte og farver.
Rentegning af logo.
Udvikling af layoutpricipper til SoMe, print og outdoor.
Layout af designguide.
Levering af rentegnet logo i aftalte formater, farvekoder, fonte (her kan komme en ekstra udgift til licens) og udvidet designguide i pdf-format.

Pris efter aftale*

Redesign – Visuel Identitet

Når virksomheden udvikler sig, eller når tiden er løbet fra jeres oprindelige identitet, så hjælper jeg gerne med at give jeres design en update. Det gør jeg altid med stor respekt for det eksisterende design og virksomhedens historik, samtidig med at jeg implementerer jeres visioner for fremtiden i de tilpasninger jeg laver.

Proces:

Briefingmøde eller workshop.
Research af markedet, konkurrenterne og jeres kernefortælling og visioner.
Udvikling af 2 moodboards, som illustrerer forskellige muligheder for, hvordan jeres design kan udvikle sig.
Herefter feedback og valg af retning.
Udfoldelse af retning.
Herefter feedback og valg af logo, fonte og farver.
Rentegning af logo.
Udvikling af layoutpricipper til SoMe, print og outdoor.
Layout af designguide.
Levering af rentegnet logo i aftalte formater, farvekoder, fonte (her kan komme en ekstra udgift til licens) og udvidet designguide i pdf-format.

(Mindre udgave kan aftales, hvis det f.eks. kun drejer sig om logoet eller andre delelementer)

Pris efter aftale*

Ekstern designchef

For mange mindre virksomheder eller startups er det for omfattende at fastansætte en designchef. Men behovet for den visuelle sammenhæng er ikke mindre af den grund. Derfor tilbyder jeg en ordning, hvor jeg som ekstern designchef sørger for, at alt jeres materiale udkommer med det samme visuelle udtryk, og at udtrykket udvikler sig i takt med virksomheden. Da behovet er meget forskelligt fra én virksomhed til en anden, er det er en fuldstændig skræddersyet løsning, som vi kommer frem til sammen. Fælles for dem alle vil dog være, at jeg til at starte med bliver sat grundigt ind i jeres eksisterende design og jeres vision. I nogle tilfælde er det måske mig, der har udviklet identiteten, og så er vi allerede på vej ud over stepperne.

Eksempler på denne løsning:

1. Jeg kan tilbyde at sparre med jeres interne grafikere, som løbende sender mig grafisk materiale til godkendelse, og så sikrer jeg, at det lever op til jeres vision og overholder guidelines.

2. Jeg sidder hos jer et antal dage om måneden og varetager helt konkrete designopgaver.

3. Jeg er med, når I vil udvikle virksomheden og hjælper til at visualisere jeres visioner. Ofte vil en større forandring betyde, at den visuelle identitet skal udvikle sig for at afspejle den forandring.

Pris efter aftale*

(Normalt afregnes denne aftale løbende i forhold til timeforbrug. Alternativt et fast honorar hver måned.)

Webdesign

Et Squarespace site er en rigtig god mulighed for startups eller virksomheder med forholdsvis standardiserede krav til deres website.

Jeg designer jeres site i Squarespace, fordi der findes mange templates med høj designmæssig standard. Jeg vælger den bedst mulige template til lige præcis jeres behov, og så sørger jeg for at opbygge sitet med startside, undersider og ønskede funktionaliteter. Jeg implementerer jeres visuelle identitet, farver og fonte og strømligner udtrykket ved f.eks. at bearbejde fotos eller hjælpe med at finde nye. Hvis I har brug for at få stylet fotos af egne produkter, kan jeg også hjælpe med det. Jeg har nogle rigtig gode fotografer i mit netværk.

I får jeres eget abonnement på Squarespace, som også hoster jeres site (ca. 2000 kr./år), og I modtager et færdigt website, som fungerer responsivt på alle platforme, og som I efterfølgende selv kan redigere. Jeg tilbyder at introducere jer til, hvordan I gør. Alternativt kan jeg hyres som administrator og hjælpe jer med det løbende.

Pris: fra 20.000 kr.*

Til mere omfattende websites samarbejder jeg med granyon.com. De kan bygge større og mere komplekse sites. I de tilfælde hvor jeg har udviklet den visuelle identitet, vil jeg være ambassadør for den igennem hele processen.

Art Direction af fotos

Fotostil er en afgørende del af en virksomheds identitet eller en kampagne. Jeg har stor erfaring med styling af fotos – både iscenesættelse af personer og produkter. Det kan typisk være pressefotos til film/teater/TV eller produktfotos til websites, markedsføring og kataloger.

Proces:

Udvikling af moodboard og idé.
Valg af fotograf.
Uplining med fotograf og evt. specialiseret stylist (hvis det f.eks. er mad eller tøj)
Fotoshoot.
Efterbehandling af fotos i samarbejde med fotografen. Her sikrer jeg, at den valgte fotostil overholdes, og ingen detaljer er overset.
Levering af færdige fotos til tryk/digital.

Pris efter aftale*

Andre opgaver

Jeg kan hyres til alle typer af grafiske opgaver. Det kan f.eks. være:

Emballage design.
Kampagne identitet/look.
Præsentationer (både konkrete præsentationer eller templates).
Layout af pressemateriale, annoncer, plakater, menukort, visitkort, magasiner, bøger, brochurer, flyers, SoMe etc.
Skiltning i virksomheder, på hoteller, restauranter, museer etc.
Ikoner.
Udstillingsdesign.

Spørg endelig også til opgaver, som ikke står på listen. Det meste kan lade sig gøre. Disse opgaver løses som regel på time-/dagspris alt efter størrelsen på opgaven. Og vi aftaler det på forhånd, så du kender budgettet.

*

Prisen afhænger af, hvordan processen tilrettelægges og fungerer i praksis i den enkelte virksomhed. Er det f.eks. en stor virksomhed, er der typisk flere godkendelsesled og dermed flere korrekturgange, flere møder og større præsentationer. Jo strammere proces og færre korrekturgange, jo mindre bliver prisen. I nogle tilfælde bruger jeg særligt specialiserede folk, som kan give en merudgift. Det kan f.eks. være en typograf, motion designer eller illustrator, hvis der er behov for det. Derfor prisen vil altid være individuel, men jeg udarbejder gerne et estimat på forhånd.

Line Durhuus Dahlström
hello@linedahlstrom.dk
+45 53 81 33 50