Projekt DanseDrømme

Visuel identitet – Redesign

Projekt DanseDrømme er et initiativ for unge mennesker, som har lyst til at prøve kræfter med at danse. De unge udvælges til audition, træner over et halvt år i lokaler i Operaen og afslutter forløbet med tre forestillinger i Skuespilhuset, København. Alle unge er velkomne – ikke kun trænede dansere. Stilarten er inspireret af ikoniske Pina Bausch ved at udvikle koreografierne på baggrund af de kroppe og personligheder, som er med. Det er en neo-ekspressionistisk tilgang til moderne dans, som er utroligt udtryksfuld.

Jeg har stået for udvikling af den visuelle identitet og key visual til den første forestilling, og herfra har kunden selv stået for videre eksekvering.

Min rolle: Redesign af visuel identitet  //  Fotograf: Jakob Mydtskov  //  Kunde: Balcon.nu  

PDD_Logo
PDD_Logo5
Logomark_rosa
PDD_Logo2

Logomark

Logomarket er designet med inspiration i de former, som dansende kroppe skaber. En sammentrækning af initialerne PDD er på den måde blevet til et organisk, dansende element, som kan bruges enten i sammenhæng med logotypen eller som selvstændigt ikon f.eks. på SoMe. 

Dansere
PDD-1
PDD5
Logomark_rosa2
PDD3

Primære farver

Projekt DanseDrømme arbejder med arketypiske følelser, hvilket fik mig til at vælge nogle meget rene farver – herunder primærfarven blå som forreste brand-farve. 

PDD_Colours

Eksempler på brug

PDD_Flyer_SKITSER
PDD_Flyer_forside
PDD_Posters_2
PDD_SoMe4
PDD_mockup
PDD_mockup2

Line Durhuus Dahlström
hello@linedahlstrom.dk
+45 53 81 33 50
CVR: DK-30416503

Copyright © 2023