Blockbuster

Redesign af et 90'er-ikon

Det ikoniske brand Blockbuster skulle med al sin historik og nostalgi hives ind i en ny tid. Det var vigtigt – som det ofte er med redesign – at bevare genkendelighed, men samtidig give modtagerne en tydelig fornemmelse af, at Blockbuster ikke er fortid, men derimod er den spiller på banen, som har en stolt historie, et gigantisk bibliotek af film, og som fuldt ud spiller med på de digitale platforme, hvor brugerne ønsker at se deres film i dag.

Så indholdet er lige så godt, som det altid har været, men de ydre rammer er forandret. Og det er faktisk præcis sådan, jeg har angrebet logoet. De indre kantede former er bevaret, og de ydre har fået en makeover. Herudover har det fået mere luft for at kunne fungere på både store og små formater.

Den nye identitet er indtil videre udfoldet i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Min rolle: Redesign af visuel identitet  //  Typografisk optimering: Trine Rask //  Bureau: Crispin Porter Bogusky

NewBlockbuster_logo_1000x1000_Blue_RGB
B_4.003
Blockbuster_B_farver
Farver-1

Hvordan kan Blockbuster være tydelig afsender på deres kommunikation, som ofte er baseret på en konkret film, der måske også kan ses andre steder? Her er mit forslag at anvende B’et som form og forstørre identiteten i al kommunikationen.

B-1
CPB_Blockbuster_FINAL_290619Tilportfolio.001
CPB_Blockbuster_FINAL_290619Tilportfolio.002
CPB_Blockbuster_FINAL_290619Tilportfolio.003
PostersMockup2
Blockbuster_flyer_mockup
iphone2
Blockbuster_MacBook
CPB_Blockbuster_FINAL_290619Tilportfolio.015

Line Durhuus Dahlström
hello@linedahlstrom.dk
+45 53 81 33 50
CVR: DK-30416503

Copyright © 2023